Vänsterhänt.

Nedräkning när gipset ska tas av räknar jag varje dag och har gjort det sedan den dagen jag fick reda på när jag ska ta bort det. På torsdag eftermiddag ryker skiten! Det känns som om jag haft det hur länge som helst nu, och det var de första dagarna som var jobbigast. Att bli tvingad till att vara vänsterhänt var jobbigt då jag inte har någon större koll på vänstran. I början kunde jag inte göra någonting, men jag har lärt mig förvånansvärt snabbt tycker jag. Det jag lärt mig att göra med vänstran är:
  • Borsta tänderna
  • Laga mat och skära grönsaker
  • Bre mackor
  • Skriva på datorn med bara vänsterhanden
  • Tvätta håret
  • Tvätta
  • Bädda sängen
Man kan sammanfatta det hela med att jag lärt mig alla vardagssysslor med vänstran, vilket jag aldrig trodde skulle hända. Nu känns det som om jag hade klarat av att ha gipset på i fler veckor. Men inte för att jag vill det, jag vill ta av det nu nu nu!!
Jag tror att jag blivit mer stressad inombords med gipset, känner att jag inte kan hjälpa till här hemma tillräckligt. Har fått näsblod 2 dagar efter varandra. Och det brukar jag få om jag är jättestressad. 
Idag har jag planerat att jag ska läsa kurslitteraturen men jag är konstant trött och orkar inte göra någonting, gipset stör min sömn och jag vaknar flera gånger per natt och har svårt för att somna om. Jag som aldrig har svårt för att somna annars. Längtar verkligen tills på torsdag då jag blir gipsfri! Fri som en fågel! 

I förrgår och igår shoppade jag massa kläder, har inte shoppat så mycket på länge. Det var roligt :)
Vill bara använda mina nya snygga kläder nu wiiie!

Hoppas ni inte somnade pga detta tjat och gnäll inlägg.

Fred ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0