Bertil is back...

Vaknade upp vid 11 snåret av att det är oväsen från en lastbil trodde jag. Hoppar upp ur sängen med ett skutt (vilket aldrig jag gör). Går till balkongdörren och drar upp persiennerna, då ser jag en gul catgrävmaskin som håller på att gräva upp hela gatan utanför mig. Jag blir sur för att jag vaknade till detta oväsen. 

Sedan försöker jag sätta igång vattnet i badkaret för att skrämma råttjävlen Bertil som bosatt sig för ca ett år sedan i mitt avlopp. När man minst anar det så hoppar han upp och säger hej! Jag har inte blivit biten i röven ännu de kommer väl de med. Det jag vill komma till är att igår natt när satt på toa innan jag skulle gå och lägga mig så hörde jag någon som nös. Jag trodde det var Ophelia men insåg rätt så snart att det inte var hon utan jag kollade mot golvbrunnen till badkaret och såg Bertils nos sticka upp ut gallret. Så igår så började jag spola vatten som en idiot där för att skrämma bort honom, hällde ner en skvätt klorin för att han inte ska vilja komma tillbaka. 
Efter Bertil dök upp första gången så letade jag gatustenar som en jag vet inte vad. Men i alla fall så hittade jag en hög med gatustenar tillslut så det var bara välja och vraka. Ångrar idag att jag inte tog med några reserv stenar. Fast då tror jag att jag hade ångrat att jag tog flera då jag fick släpa skiten från andra sidan stan och hem till mig. 
Jag märker att jag famlar och yrar i nattmössan då min sömn blev avbruten av grävmaskinen. Just det ja, det var det att vattnet är avstängt i hela huset så jag kan inte duscha och borsta gaddarna. Inte heller koka kaffe. Jag blir fly förbannad när sånt händer och man inte blivit informerad om det i förväg -GRRRR-

Nu ska jag ta ett tuggummi eller fem för att dölja min underbara vitlöksandedräkt som skulle ta kål på var enda kotte i stan.


P.s Är det någon som har tips på hur jag ska kunna ta livet av Bertil är det till stor hjälp och jag är dig evigt tacksam. Enligt AntiCimex så måste dom se råttan innan dom vill påbörja sanering. Men GRATTIS!!! Så jag ska ringa dom när jag ser Bertil och sen säga:
Nu är Bertil back och det betyder att ni får komma hit inom en tusendelssekund för att se honom och sen sanera.
Åhhh jag avskyr idioter!!! D.s





Detta är mitt önskesenarie när det gäller Bertil, mouhahahaha!!!!
Smaklig Spis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0