Mmmm marabou...

Var på Entré nu i kväll, det var skönt och lugnt då det inte alls var mycket folk där. Man kunde gå omkring där i lugnt och ro utan att behöva känna stressen. Men eftersom jag var stressad så sprang jag igenom alla affärerna som jag ville kolla i för jag var tvungen att köpa ett nytt minneskort till kameran och det var mindre än en timme kvar tills hela skiten (hela skiten är alltså Entré haha) stängde. 

Pappa ringde och meddelade att han skulle föra över mina födelsedagspengar från honom och farmor och farfar wiie* Kunde inte passat bättre! Danke =)

Fy så sugen jag är på godis! Jag tänkte precis skriva att det var länge sedan jag åt godis men då ljuger jag, det var i fredags, då åt jag en dubbel japp och det var såå gott! Jag dreglade som en hund och ville bara ha mer! Det är rätt svårt att bli av med ett sockerberoende. Men jag är inte alls beroende som jag var förr. När jag gick på högstadiet och framförallt gymnasiet så åt jag hur mycket godis varje dag, de måste varit några kilon. Men jag såg ut som en vandrande pinne i alla fall. Det spelade ingen roll hur mycket skräpmat jag åt eller hur mycket godis jag tryckte i mig, jag såg ut som en vandrande pinne i alla fall. Efter jag hade bott i Malmö ett tag så insåg jag att jag kanske borde sluta ät godis helt och bli av med mitt beroende. Hade dessutom hoppats på att gå ner ett kilo eller två. Men samma dag som jag slutade äta godis gick jag upp i vikt i stället. Jag blev av med sockerberoendet och åt näst intill aldrig godis! Men under julen 2008 så gick allting åt skogen, mitt sockerberoende hade tagit över mig igen och jag kunde inte styra över det utan bara åt godis, chips och läsk hela tiden varje dag. Det var inte för än i våras som jag bestämde mig återigen att jag måste sluta äta godis, chips och dricka läsk. Så jag jag bestämde en dag att jag skulle sluta äta sådant skräp, och det är lättare att sluta helt än att bara äta på helgerna. Det är ett tips jag har till er, sluta äta godis och chips och sånt helt under ett års tid. Efter det året kan du unna dig en godisbit då och då, men de till att du styr över sockret så de inte styr över dig.

Jag tror att om man någon gång blivit beroende av någonting som socker så kommer det beroendet följa en resten av livet. Men idag känner jag att det är jag som styr över sockret och det är jag nöjd och stolt över. För alla ni där ute som själva äter mycket godis, chips och dricker läsk. Tänk om ni bara skulle sluta tvärt en dag och sedan inte äta eller dricka det på ett års tid! Det är verkligen skitsvårt! Men nu sitter jag här och är så sugen på godis men jag styr över sockret så därför så skiter jag i att äta godis som jag är såå sugen på! Kan ju hoppas på billigare tandläkarkostnader nästa gång haha!

godis375_3809a.jpg


Nu ska jag se vidare på Projekt Runway =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0