Alla gillar Ophelia!

Dagens konstigaste händelse:
Jag sitter i soffan och kollar film och Ophelia (katten) sitter ute på balkongen på räcket och någon kille börjar prata med henne (det är inte helt ovanligt att folk som går förbi pratar lite med Ophelia så jag är rätt van kan man säga). Jag bara jaja de får han väl göra om han känner att han får ut någonting av att prata med henne.

Killen: Hej katten sitter du där? Vet husse eller matte att du sitter där? Bla bla bla...
Ophelia: Är helt tyst.
Killen: Ursäkta, ursäkta! (Fortsätter att prata med Ophelia)
Ophelia: Är fortfarande helt tyst.

Jag går ut på balkongen.

Jag: Ophelia ska du komma in?
Ophelia: Mjan mjau...

Jag ser killen som står precis intill balkongen, som att han ska rädda Ophelia om hon skulle ramla ner.

Killen: Vet du att det sitter en katt där? (pekar)
Jag: Ähhh ja!?
Killen: Men tänk om katten ramlar ner.
Jag: Det gör hon inte och hon sitter alltid där. Hon har bara ramlat ner 2 gånger och det är när hon ska försöka gå på fönsterbläcket (pekar)
Killen: Jaha okej, hejdå.
Carro: Hejdå tack i alla fall!


Ophelia sitter och spejar som vanligt och pratar med folk =)


Konstigt konstigt konstigt tycker jag. Jag har sett massor av katter som sitter på balkongräcken och aldrig ramlat ner. Vem har kommit på idéen att katter är smidiga och aldrig ramlar ner från något då de har bra balanssinne förresten....? Ophelia kunde varit smidigare kan man väl säga. När jag bodde på ett annat ställe på andra våningen så ramlade hon ner från fönsterbläcket som hon var ute och spatserade på, hon ramlade rakt ner på en markis tack och lov. Tur att jag bor på första våningen nu så hon inte slår sig om hon ramlar ner, hon landar rakt i en rabatt med blommor och buskar haha!

Nu ska jag fortsätta kolla på filmen.



Natti natt!





Kommentarer
Postat av: Josefine

Naw hon är för söt.

2009-06-01 @ 20:51:38
URL: http://jossegolddigger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0