Sockervax?

Undrar om hemmagjort sockervax verkligen fungerar. Har googlat lite och hittat några olika recept.

 

Recept 1

Översatt till svenska fast lite mer:
4 dl socker
0,5 dl vatten
1 dl citronsaft

Koka på svag värme i 15-20 minuter. Häll upp på glasburk och låt svalna tills det inte bränner en längre. Bred ut längs med hårets riktning. Tryck dit en tygremsa och dra snabbt bort åt motsatt håll.

 

Recept 2

Jag gjorde mitt sockervax genom att blanda ihop 5 matskedar honung med 1 matsked citronjuice i en kastrull, ställde den på medelvärme och lät den vara där i ca 30 minuter. Rörde om lite då och då så det inte skulle brännas. Lät det svala lite innan jag hällde upp det i en liten Tupperwareburk. Använd direkt eller spara. Det är bara att snabbt värma i micron i ca 10-20 sekunder om det blir rester över.

Smeta ett tunnt lager på benet (har inte testat armhåla eller bikini), lägg på en vaxstrip och ryck, precis som vanligt vax man köper.


Recept 3

4 dl socker, 1 dl citron juice och 0.5 dl vatten som man kokar upp i ca. 20 minuter tills det är en flytande massa. 

 

Recept 4

1 påse citronsyra 
4 dl socker 
2 dl vatten 

Har du prövat hemmagjort sockervax?
Har du ett eget recept på sockervax?
Jag är intresserad av att veta mer :)
Maila mig på [email protected]

Kommentarer
Postat av: Sarah

fick du några bra tips/egen erfarenhet?

2010-01-16 @ 21:36:51
URL: http://playnomind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0