Nästan uppäten!

Igår när Ophelia (odjuret) var ute så satt hon vid balkongen och pep som vanligt. Hon är alltid så rädd de första gångerna efter vintern när hon är ute själv. Jag stod på balkongen och kollade vad hon gjorde, helst plötsligt flög det fram en stor schäfer som var okopplad fram till henne. Den skällde och hon blev jätterädd! Jag såg inte riktigt vad som hände då Ophelia var precis runt hörnet, men hon blev inte biten eller uppäten i alla fall. Tror hon fräste eller klöste den med sin nyvässade klo. Mitt hjärta stannade nästan så rädd jag blev när hunden kom, och jag hann tänka minst tusen tankar under den sekunden. Tur att idioten (ägaren) till hunden hade pli på den så att de gick iväg sen, fast egentligen spelar det ingen roll eftersom man måste ha hundar kopplade i stan. Jag är själv skiträdd för hundar, speciellt vissa raser som schäfer. Och jag tycker hundägare borde acceptera och förstå att alla inte gillar hundar, vissa är rädda och andra allergiska. Två gånger på en vecka kom hundar och sprang emot mig, jag blir lika rädd varje gång!
Alla hundägare skärp er!
Plus att ni kan börja med att plocka upp skiten efter er hund!
Om man skaffar hund så ingår vissa saker, som att bli bajsplockare på köpet. Uppfattat!!??



En bild på mitt lilla odjur :)



P.s Se upp för mördarhundar! D.s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0