I´m a studyhorse!

Som ni märkt så har mitt bloggande avtagit lite. Det finns en mycket bra förklaring till detta. Förklaringen lyder: Jag läser en mycket krävande kurs just nu som handlar om ekonomi & globalisering bl.a. Ja, ni förstår säkert själva hur krävande det är. Mitt mål denna veckan är att läsa ut Eklund, en bok på över 500 sidor. Så min dagliga sysselsättning nu mera är att sitta och läsa Eklunds bok samt att sammanställa vår power point till seminarium uppgiften tills på måndag.
Egentligen tycker jag att boken och kursen är intressant men vi har så mycket litteratur att jag känner mig stressad, pressad och trög oavsett hur mycket jag än läser! Jag vill kunna sitta i 8.a timmar om dagen och bara plugga, men det går inte alltid. Så jag nöjer mig med att plugga 3-8 timmar om dagen. Idag har jag pluggat 4,5 timmar. Det får räcka, jag är så fruktansvärt trött idag och måste sova lite nu snart. För annars kommer jag aldrig orka gå upp tidigt i morgon och plugga :S 
I kväll vill jag göra någonting som gör att jag förtränger pluggandet.

Fred ut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0