Trött på gipset redan...

Jag är såå trött på mitt gips!!!  
Jag kan verkligen inte göra någonting som man annars inte ens tänker på att man gör eller kan, som att bre en macka, duscha, diska, laga mat, tvätta, städa tex. Igår hade jag kramp i vänsterarmen då jag aldrig använder den till någonting, den bara finns där. Men eftersom jag inte kan använda min högerarm till någonting typ så försöker ja med vänstran hela tiden. 
Idag sedan jag vaknade så har det kliat något fruktansvärt på min högerarm som befinner sig i gipset. Jag blev galen tillslut och började slå på gipset som en galning, men det slutade inte klia för de. Jag provade med pennor, linjaler att klia med men det är så tight att de inte gick. Tillslut gick ja ut i köket och tog en matkniv och pressade ner den i gipset. Kniven rev upp min arm och det var härligt att klia lite. Så nu sitter jag hemma i soffa och kliar mig i gipset. 

Var förresten på arbetsintervju i Lund i morse. Gick ut sjukt tidigt och var sjukt trött. Är inte van vid att gå upp 6.35 speciellt inte när ja har vänt på dygnet så jag går och lägger mig sent och somnar ännu senare. Sov runt 5 timmar och jag brukar sova minst 8.a timmar varje natt. Åkte till Lund för att gå på intervju. Var i god tid för att jag skulle komma i tid, och eftersom jag gått vilse de få gånger jag varit i Lund så kom jag till Lund 30 minuter innan jag skulle vara där. Jag hittade direkt till stället och var där 25 minuter för tidigt. Fick stå ute i kylan och vänta och frysa, brr! Tjejen som intervjuade mig var trevlig och hade ett formulär med frågor som hon ställde till mig. Jag var inte förberedd alls på att bli intervjuad och inte heller nervös, antagligen för att jag var så trött och fortfarande sov när jag var där, haha! Men det gick bra med frågorna och intervjun tog max 5 minuter. Vilken räserintervju!! Jag gick tillbaka till bussen och åkte hem. 

Förresten så gick mitt snygga gips sönder i natt. När jag sover så vänder jag mig tusen gånger per natt och byter kuddar, täcken, filtar m.m. Så jag sover rätt vilt kan man säga. Så på bussen på väg hem så märkte jag att ovandelen gått sönder och knäckts, hoppsan hejsan! Jag ringde de numret som jag fick när jag gipsats om det skulle vara någonting, men de svarar inte, vilket jag tycker är skitkonstigt! Tänk om jag ringde för att min hand svullnat i gipset och jag hade fått kallbrand så jag hade fått amputera bort handen tack vare tanten som var på kafferast. 

Nu sitter jag hemma och kollar på tv vilket är tråkigt, hungrig är jag med. Ska kanske äta upp resterna från igår potatisgratäng med kikärtsbiffar mums!  

Nu har jag kramp i vänsterarmen igen efter att ha skrivit detta låånga inlägg. Tid tog det också, pust!


Peace out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0