Hundskit!

Nu är praktiken avklarad, pjo! Fick presentkort på triangeln 200 spänn. Det är ju aldrig fel! Gick direkt till apoteket och köpte bodylotion, försvarets och tandtråd :P (är beroende av alla 3 grejerna). Efter shoppingen på apoteket gick vi till Cosmo och åt, mums vad det! Jag gick hem igenom stan och 2 kyrkogårdar och jag kände verkligen av våren i luften :) 
Det är någonting mystiskt med kyrkogårdar... Jag tycker om att promenera igenom kyrkogårdar på våren och sommaren, då släpper jag alla tankar och bara är. Funderar kring de människorna som ligger där och det är så fridfullt, lugnt och fint...
På något konstigt vis är jag rädd för kyrkogårdar under hösten och vintern.
När jag promenerade igenom den ena kyrkogården idag var det fridfullt som vanligt tills det kom en kärring med sin hund som hon gick omkring med i koppel och lät den pissa och skita på gravarna! Fy faaan för sådana människor! Jag tänkte bara gå fram till henne och skrika "den dagen då du är död och begraven ska jag gå direkt och rasta min hund på din grav!!!" Jag fattar verkligen inte hur sådana människor tänker, om de tänker överhuvudtaget. Finns det verkligen någonting bakom pannbenet??? Förra våren och sommaren såg jag en massa hundskitar på gravar. Det finns skyltar utspridda lite här och var där det står att man inte får rasta hundar på kyrkogården, och det finns en ända anledning till det! Och de som inte fattar det kan verkligen inte ha nått mer än sågspån bakom pannbenet!

För övrigt så avskyr jag de människor som inte plockar upp efter sin hund! Det är skitäckligt att trottoarerna är dränkta med hundskit! Man borde få böter om man inte plockat upp, minst en tusing per hundskit! 

hundbajs_17856639.jpg


Vad ska ni göra i helgen?

Fred ut!

Kommentarer
Postat av: jeanny

sv: guld-brunt ;D

2009-03-21 @ 11:31:03
URL: http://gadn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0