Robinson 2009

Till det här femstjärniga hotellet i El Nido på Filippinerna
Till det här femstjärniga hotellet i El Nido på Filippinerna kommer deltagarna när de röstats ut. Förutom Christian Ternstedt.
Foto: PETER WIXTRÖM

Straffet: Ingen lyx-semester

?Det var ett enkelt beslut att diskvalificera Christian ? ha
”Det var ett enkelt beslut att diskvalificera Christian – han förstör för formatet och för tittarna”, säger Martin Nygren, TV 4.
Foto: PETER WIXTRÖM
?Jag har ödmjuka sidor också, men de syns inte i tv. Hela Sv
”Jag har ödmjuka sidor också, men de syns inte i tv. Hela Sverige hatar mig nu”, säger Christian Ternstedt.
Foto: PETER WIXTRÖM

Fler artiklar:

  Därför bröt han tävlingen Här är klippet du inte fick se i tv.
Fast på ö utan tandkräm Så löste de äckligt hår och skitiga tänder. 1
– Ranjit tyckte jag var en jävla svikare Nina Amadaji bröt gamla pakten och splittrade grabbgänget 14
Stöddige paktkungens sorti blev ynklig Christian Ternstedt fick lämna tävlingen i förtid 24

Bloggat om artikeln

Visar inlägg från de 3 högst rankade bloggarna

Visa alla »

Vill du blogga om artikeln?

Aftonbladet.se ansvarar inte för det som står i bloggarna.

Christian bad om att få bli utröstad – då skickade TV 4 hem honom omedelbart

Först sparkades han ur ”Robinson”.

Sedan kom hämnden: TV 4 snuvande Christian Ternstedt på den utlovade drömsemestern på lyxresorten.

– De jävlades med mig med flit, säger Christian.

– Vi tänkte inte betala hans gratissemester, säger Martin Nygren, TV 4.

I går tog TV 4 ett högst ovanligt beslut: Christian Ternstedt, 28, sparkades med omedelbar verkan ur ”Robinson”.

När Rafael Ortega, 44, röstats ut samlade Christian de kvarvarande deltagarna och bad dem rösta ut honom. Tv-teamet som filmade mötet rapporterade direkt hans uttalanden till produktionsledningen. När Martin Nygren, exekutiv producent på TV 4, fick höra vad Christian hade planerat blev han förbannad. I ett möte med Linda Isacsson och produktionsbolaget Silverbacks chefer togs beslutet att omedelbart kasta ut Christian ur tävlingen.

– 9 000 personer sökte ”Robinson” och vi har valt ut 18 som får vara med och tävla. Det är klart att vi blev besvikna på Christian. Det var ett enkelt beslut att diskvalificera honom – han förstör för formatet och för tittarna, säger Nygren.

”Tagen på sängen”

De deltagare som tidigare under säsongen lämnat tävlingen frivilligt har haft starka hälsoskäl, och först då är avhopp legitimt enligt TV 4:s kontrakt.

Visste Christian att han skulle diskvalificeras?

– Nej, han blev tagen på sängen när Linda Isacsson sa det på stranden.

Christian fick omedelbart hoppa i en båt och lämna stranden. Vid sex på kvällen anlände han till den lyxresort där alla utröstade deltagare som lyckats ta sig till sammanslagningen samlas. Där får de bo och semestra tills en vinnare är korad. Men bara elva timmar senare, klockan fem på morgonen, tvingades Christian packa sina saker och bege sig till flygplatsen.

– Jag var besviken på TV 4 som tvingade mig på den mardrömsresan, det är det värsta jag varit med om någonsin. Jag var utsvulten och dålig i magen. Och jag fick vänta i fem timmar i Manila och elva timmar i Bangkok – det var typ ett dygn att resa hem, säger Christian.

Han tror att det var

TV 4:s hämnd för att han bett om att få hoppa av ”Robinson”. Martin Nygren förnekar det inte.

– Är man diskad har man inget i tävlingen kvar att göra. Sedan ska vi inte sticka unders stol med att vi var sura på honom och inte tänkte betala hans gratissemester.

”Sverige hatar mig”

Christian Ternstedt ångrar att han ställde upp i ”Robinson” och är besviken för att tv-tittarna har uppfattat honom som en dryg och arrogant översittare.

– Jag har ödmjuka sidor också, men de syns inte i tv. Hela Sverige hatar mig nu. Forumet på TV4.se handlar bara om hur mycket folk hatar mig. Jag har flytt till Cypern med min fru för att slippa uppmärksamheten, säger han.

Varför sökte du ”Robinson” egentligen?

– Jag ville ha kul och få distans till livet. Jag behövde vara nykter ett tag och gå ner i vikt. Jag var inte med för att vinna, pengarna var oväsentliga.

Förstår du att TV 4 är besvikna?

– Nej, jag har bjudit på god show när jag var där så det har jag ingen förståelse för. Jag är besviken på dem att de lät mig flyga hem klockan fem på morgonen utan någon vila efter en månads svält, det var en helvetesresa. Där jävlades de med flit. De ska bara vara nöjda att jag var med över huvud taget.



Kommentarer
Postat av: jeanny

sv: hehe okej ^^

det går bra ;D har lite saker kvar som ska sättas upp och så ..

2009-05-04 @ 11:49:51
URL: http://gadn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0