Morberg = Maggan

Här blir Morberg polisen ”Maggan”

Tv-kocken och skådespelaren Per Morberg gör rollen som ­poli


Tv-kocken Per Morberg som kvinna och regissören Ulf Malmros som skådis.

Här är de första bilden ur nya komedin ”Kommissare Späck”.

– Det var jättesvårt, säger Ulf Malmros.

 

Flera kända svenskar kommer att synas framför kameran i Fredrik Granbergs, 39, nya polisparodi. Sedan tidigare är det klart att Leif Andrée, 51, Cecilia Frode, 39, och ­Johan Hedenberg, 55, gör huvud rollerna. Även Markoolio syns i filmen.

Regissören och manusförfattaren bakom ”Bröllopsfotografen” Ulf Malmros, 44, har en liten roll.

”Ska sluta skälla”

– Jag tyckte det var kul att se hur livet skulle vara på andra sidan. Men det var jättesvårt, jag ska sluta skälla på mina skådespelare nu, säger Ulf Malmros.

Vill du göra fler roller?

– Verkligen inte! Jag är rädd om publiken, säger Ulf Malmros.

 


Den komedin  M Å S T E  jag verkligen se! Per Morberg har funnits på ett eller annat sätt så länge jag kan minnas. Rederiet var bland det första, sedan försvann han några år och sedan såg jag någon tidningsartikel om honom hemma hos en kompis på deras kökslucka. En konstig artikel som gjorde att jag började ogilla honom och hans konstiga åsikter. Men en dag när jag zappade runt så såg jag Morberg igen i hans matlagningsprogram. Jag började tycka han var rolig igen och nu tycker jag att han är ännu roligare! Så jag ser verkligen fram emot "Kommissare späck".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0