Trött...

Har haft fullt upp idag. Träffade mamma i stan och vi shoppade lite av varje, sedan blev det lunch på Atmosfär :) Åkte hem och mötte upp H som var utelåst hihi! Stack och tränade, sedan hem och åt middag och sedan dess har jag suttit i soffan och chillat...  


Dagens konversation:
Mamma: Hej, jag vill gärna köpa en tidning av dig.
Alumagubbe: Då hade du tur för detta är den sista tidningen.
Mamma: Jaha vad bra! Då kan du ju gå hem för dagen sedan eller?
Alumagubbe: Hmm... Öhhh nej...?
Mamma: Tack så mycket!
Alumagubbe: Var rädda om er hejdå!
Carro: Hejdå!
Mamma: Hejdå!
Carro: Mamma, varför frågade du om han skulle gå hem när han inte har någonstans att bo?
Mamma: Jag vet inte, någonstans bor han väl?
Carro: Nej.
Mamma: Okej.

För er som inte vet vad Aluma är så är det en tidning som hemlösa människor säljer. De köper tidningar och säljer dem, alltså deras arbete.

Kommentarer
Postat av: sissi

Lite roligt var det utan att jag menar att vara elak!

2009-10-08 @ 21:56:00
Postat av: Carro

Haha! De tycker jag med =)

2009-10-09 @ 00:53:55
Postat av: Sara Gren

:)

2009-10-11 @ 10:14:57
URL: http://casalott.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0